Activistisch kinderboek leert kinderen de wereld te verbeteren

In april verschijnt bij uitgeverij Kluitman het activistische kinderboek “Grijp de macht! Zo kan jij de wereld verbeteren”. Dit boek, voor kinderen vanaf 9 jaar, vertelt niet waar je voor of tegen moet zijn, maar laat zien hoe je jouw eigen strijd voor gerechtigheid aan kunt gaan. Het voorwoord is geschreven door activiste Milou Deelen.

In 2014 won de destijds 17-jarige Malala Yousafzai de Nobelprijs voor de Vrede en ze was daarmee de jongste winnaar ooit. Ze is een van de voorbeelden die Caroline Paul aandraagt om te laten zien dat kinderen het in zich hebben om de wereld te verbeteren. Met praktische tips en een geïncorporeerd werkboek helpt “Grijp de macht!” je om jouw ideeën om te zetten in acties.  Je bent nooit te jong om de wereld te veranderen!

Het boek is geschreven door Caroline Paul, die na haar studie aan Stanford (communicatie) brandweervrouw werd. Deze stoere dame schreef ondertussen ook diverse boeken voor zowel kinderen als volwassenen. De illustraties in dit boek komen van de hand van Lauren Tamaki, een Canadese die in New York woont. Tamaki illustreert voor grote Amerikaanse dagbladen zoals de Wall Street Journal, maar werkt net zo graag voor Nickelodeon. “Grijp de macht!” is haar eerste kinderboek.

Het boek zal bij verschijning op 12 april € 14,99 kosten.

Bestel “Grijp de Macht” alvast!

Koop bij bol.com