4-11-2008: Lekkerlezen.net steunt stichting Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg

PERSBERICHT 4 NOVEMBER 2008

Lekkerlezen.net steunt stichting Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg

Naar aanleiding van het lezen van het boek “Krijg ik nog een zoen van je?” van Cees Smit, heeft het team van www.lekkerlezen.net besloten om zich bij het initiatief van de auteur aan te sluiten en alle inkomsten die uit dit boek voortkomen aan de stichting Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg te doneren.

Het boek “Krijg ik nog een zoen van je” vertelt het aangrijpende verhaal van David en Mendy, die een liefde hadden die helaas door omstandigheden onmogelijk wordt gemaakt. 33 Jaar later ligt Mendy in een hospice, ze is terminaal ziek, en vraagt ze of David bij haar op bezoek wil komen.

De recensent van het boek, Jeroen zegt: “Na lezing van het boek voelden we allemaal de behoefte om iets meer te doen dan alleen een recensie.” De site www.lekkerlezen.net is echter een vrijwilligersproject, zonder veel financiële slagkracht. Dat heeft het team doen besluiten om de gehele opbrengsten van het boek over te maken op de stichting.

De inkomsten van de site komen voort uit advertenties, en commissies op via de site verkochte boeken.

“Het is onze hoop om omstreeks de kerst een eerste overboeking naar de stichting te kunnen maken”, aldus Administrator.

Over lekkerlezen.net
www.lekkerlezen.net is een nieuw initiatief van enthousiaste boekenwormen. We zijn druk bezig met het opzetten van onze online stek, met als doel de passie voor het boek (en tijdschrift) op anderen over te dragen. Dit doen we onder meer door het plaatsen van boekbesprekingen en beoordelingen van tijdschriften. Hierbij maakt de site veel gebruik van het ruime assortiment van de vele bibliotheken in Nederland, alsmede van boeken die uitgevers voor reviews ter beschikking stellen.

Over de Stichting Palliatieve Terminale Zorg
Het Landelijk Steunpunt VPTZ is gevestigd in Bunnik en ondersteunt de aangesloten organisaties. Daarnaast is ze actief op het gebied van:
• Voorlichting aan het publiek, media, politiek, ziektekostenverzekeraars, verzekerden, mantelzorgers
• Deskundigheidsbevordering van vrijwilligers, coördinatoren en besturen van VPTZ organisaties
• Ontwikkelen en implementeren van kwaliteitsbeleid
• Ondersteunen van groepen en personen die vrijwilligersorganisaties willen opzetten in de palliatieve terminale zorg